Geraadpleegde literatuur 

Op deze pagina vind je alle literatuur die geraadpleegd is voor deze website en waarnaar op diverse pagina’s verwezen wordt. 

Geraadpleegde literatuur:

  • Crombrugge, H. (2006). Denken over opvoeden. Inleiding in de pedagogiek. Antwerpen en Apeldoorn: Garant-Uitgevers. 
  • Ensing, M. E., & van Hattem, C. S. (2014). Beelddenken en begripsdenken: een wereld van verschil. Atlas van het beelddenken. Zoetermeer: Free Musketeers B.V. 
  • Freed, J. & Parsons, L. (2010). Ik denk in beelden, jij onderwijst in woorden. Talenten van een rechtsgeoriënteerd kind ontwikkelen. Antwerpen/Apeldoorn: Garant.  Oorspronkelijke titel: Right-brained children in a left-brained world. Unlocking the potential of your add child (1998). 
  • Galinsky, E. (1987). The Six Stages of Parenthood. La VergneIngram Publisher Services US. 
  • Green, K. E. & Schroeder, D. H. (1990). Psychometric quality of the verbalizer-visualizer questionnaire as a measure of cognitive style. Psychological Reports, 66, 939-945. 
  • Hermanns, J. M. A. (1992). Het sociale kapitaal van jonge kinderen. Rede uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van hoogleraar in de algemene opvoedkunde, in het bijzonder empirisch onderzoek van normale opvoedsituaties aan de Universiteit van Amsterdam. Utrecht: SWP. 
  • Krabbe, M. J. (1954). Woordblindheid en beelddenken. Heruitgave in: Het woordblinde kind. Een beelddenker? Met voorwoorden van Eekelen-Wentink, september 2003, en P.C. Ojemann, maart, 1990. Groningen, Nederland: Maria J. Krabbe Stichting Beelddenken. 
  • Murre, J. M. J., Janssen, S. M. J., Rouw, R., & Meeter, M. (2013). The Rise and Fall of Immediate and Delayed Memory for Verbal and Visuospatial Information from Late Childhood to Late Adulthood. Acta Psychologica, (142), 96-107. 
  • Nieuwboer, C. (2010). Niet achter het behang…maar wat dan? Groningen/Houten: Noordhoff Uitgevers. 
  • Ojemann, P.C. (1987). Woordblindheid en beelddenken; compensatie, correctie, preventie. Deventer: Van Loghum Slaterus. 
  • Ramaekers, S. (2009). Moeten ouders de opvoeders van hun kinderen zijn? POW Alert, 35 (4), 8-19. 
  • Silverman, L. K. (2000). Identifying visual-spatial and auditory-sequential learners: A validation study. In N. Colangelo & S. G. Assouline (Eds.). Talent development V: Proceedings from the 2000 Henry B. and Jocelyn Wallace National Research Symposium on Talent DevelopmentScottsdale, AZ: Gifted Psychology Press. 
  • Vriens, L. (2007). Opvoeden in verwarrende tijden. Antwerpen en Apeldoorn: Garant- Uitgevers. 

 

Geraadpleegde websites:

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
Spotify
Consent to display content from Spotify
Sound Cloud
Consent to display content from Sound
Get a Quote